Regulamin sklepu internetowego Manon.pl
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”), określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego Manon działającego pod adresem internetowym manon.pl (dalej: „Sklep”).
- Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
- Właścicielem i Administratorem sklepu jest firma Studio Deszcz Łukasz Skowroński z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 47, 02-662 Warszawa, NIP: 5542596109, REGON: 341238810 (dalej: „Sprzedawca”).
- Klientem Sklepu może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną (zwana dalej „Klientem”).
- Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień niezbędne jest urządzenie z dostępem do publicznej sieci Internet i przeglądarką internetową typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari.
- Do dokonywania zamówień konieczne jest aktywne konto poczty elektronicznej oraz numer telefonu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia i przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Kupującego.
- Informacje o Towarach dostępnych w Sklepie, w szczególności ich opisy, dane techniczne i parametry użytkowe oraz ceny, nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowania Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem.
§2
Dane osobowe
- Administrator przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „RODO”).
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych Klientów oraz ich praw, są zawarte w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
§3
Składanie zamówień
- Klient składa zamówienie poprzez dodanie wybranych produktów do koszyka i dokonanie płatności.
- Klient ma możliwość złożenia zamówienia jako gość (bez rejestracji konta) lub po zarejestrowaniu konta.
- W ramach składania zamówienia Klient zobowiązany jest do podania danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia: imienia, nazwiska, adresu e-mail, adresu zamieszkania, adresu do wysyłki, numeru telefonu.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma e-mail z potwierdzeniem zawierającym szczegóły zamówienia.
§4
Rejestracja konta
- Rejestracja konta w Sklepie internetowym Manon.pl nie jest obowiązkowa i nie jest wymagana do dokonania zakupów.
- Rejestrując konto, Użytkownik akceptuje niniejszy Regulamin oraz Politykę prywatności Sklepu internetowego Manon.pl.
- Wymagany jest adres e-mail do rejestracji konta.
- Po rejestracji konta, Użytkownik ma możliwość uzupełnienia swoich danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres zamieszkania i/lub prowadzenia działalności gospodarczej.
- Po rejestracji Użytkownik może w szczególności: przechowywać swoje dane osobowe, składać zamówienia oraz przeglądać złożone zamówienia.
- Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie poprosić o usunięcie swojego konta, kontaktując się ze Sprzedawcą. W przypadku żądania usunięcia konta, Sprzedawca usunie konto Użytkownika wraz ze wszystkimi przekazanymi danymi osobowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w tym RODO.
§5
Newsletter
- Sklep oferuje Klientom możliwość dobrowolnego zapisania się do newslettera w celu otrzymywania informacji o nowościach, promocjach i ofertach specjalnych.
- Zapis do newslettera może nastąpić na stronie głównej Sklepu, podczas zakładania konta lub podczas dokonywania zakupu.
- Aby zapisać się do newslettera, wymagane są dane osobowe, takie jak imię, nazwisko oraz adres e-mail.
- Zapisując się do newslettera, Klient akceptuje Politykę prywatności Sklepu. Wszystkie dane osobowe przekazane podczas rejestracji są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i wskazanymi w powyższej części Polityki prywatności sklepu internetowego Manon.pl.
- Wszystkie informacje zawarte w newsletterze będą dotyczyły tylko produktów i usług oferowanych przez sklep internetowy Manon.pl.
- Klient może wypisać się z newslettera w dowolnym momencie, klikając w link do wypisania znajdujący się w każdym newsletterze.
- W przypadku problemów z wypisaniem się z newslettera, prosimy o kontakt mailowy: sklep@manon.pl.
§6
Karty podarunkowe
- Sklep oferuje Klientom możliwość zakupu i realizacji kart podarunkowych.
- Karta podarunkowa zawiera jednorazowy kod na kwotę, na jaką została zakupiona. Kod jest ważny przez 12 miesięcy od daty zakupu karty.
- Termin ważności karty oraz unikalny kod są zapisane na karcie podarunkowej. Klient zobowiązany jest do dbania o poufność kodu, ponieważ jest on jednorazowy i nie podlega przywróceniu w przypadku ujawnienia osobom trzecim.
- Aby zrealizować kartę podarunkową, Klient powinien wpisać kod karty w polu „Mam kupon rabatowy” znajdującym się w koszyku podczas procesu składania zamówienia i zatwierdzić przyciskiem „Użyj”.
- Po zatwierdzeniu kodu, system automatycznie obniży ostateczną kwotę zakupów o wartość z karty podarunkowej.
§7
Ceny, płatności i dostawa
- Ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają 23% podatku VAT).
- Sklep udostępnia Klientowi następujące metody płatności elektronicznych: przelew natychmiastowy, BLIK oraz przelew tradycyjny.
- Płatności elektroniczne przeprowadzane są za pośrednictwem firmy Autopay z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, NIP: 5851351185, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000320590.
- Firma Autopay jest administratorem danych osobowych Klienta i będzie je przetwarzać w celu spełnienia obowiązku wynikającego z art. 33 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
- Sklep oferuje również możliwość płatności przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy. Dane do przelewu zostaną przekazane Klientowi w potwierdzeniu zamówienia. W przypadku wyboru tej metody płatności, czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania opłaty za zamówienie na koncie bankowym Sprzedawcy.
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia. Jeżeli płatność nie zostanie zaksięgowana na koncie bankowym Sprzedawcy w tym terminie, zamówienie może zostać anulowane.
- Sklep realizuje dostawę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Koszt dostawy zależy od wybranej przez Klienta formy dostawy i płatności.
- Przesyłki dostarcza firma InPost.
- Plakaty wysyłamy wyłącznie kurierem InPost.
- Karty podarunkowe wysyłamy kurierem lub usługą Paczkomat InPost.
- W przypadku zamówienia plakatu oraz karty podarunkowej, Klient może wybrać formę dostawy wspólną dla tych produktów, czyli kurier InPost.
- Czas dostawy zależy od adresu odbiorcy, jednak rzadko przekracza 2 dni robocze.
- Szczegółowe informacje na temat dostawy, w tym aktualny cennik, znajdują się na stronie Czas i koszty dostawy.
§8
Prawo do odstąpienia od umowy
- Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki.
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, korzystając z jednoznacznego oświadczenia (np. e-mail, list polecony).
- Klient jest zobowiązany do zwrotu towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadkach opisanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§9
Reklamacje
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem za niezgodność towaru z umową zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
- Reklamację należy zgłosić Sprzedawcy na piśmie lub drogą elektroniczną, podając dane kontaktowe, opis wady towaru oraz żądanie Klienta (np. naprawa, wymiana towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia. W przypadku braku odpowiedzi w tym terminie, reklamacja uznawana jest za uzasadnioną.
- W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca bezzwłocznie dostosuje się do żądania Klienta.
§10
Rękojmia
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktów (tj. niezgodność towaru z umową) zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, w szczególności z art. 556 - 576 Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku stwierdzenia wady Produktu, Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji w terminie 2 lat od daty wydania Produktu. Reklamację należy zgłosić niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 miesięcy od momentu stwierdzenia wady.
- Reklamację można zgłosić pisemnie, za pomocą e-maila, bądź poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy. W zgłoszeniu należy podać co najmniej: imię, nazwisko, adres e-mail Klienta, datę zawarcia umowy, rodzaj i opis występującej wady, żądanie Klienta z tytułu rękojmi.
- Klient może żądać: usunięcia wady produktu, wymiany produktu na wolny od wad, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy, jeżeli wada Produktu jest istotna.
- Sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć na zgłoszoną reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca niezwłocznie usunie wadę Produktu, wymieni go na wolny od wad bądź obniży cenę, zgodnie z żądaniem Klienta. Jeśli odstąpienie od umowy jest konieczne, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie poniesione koszty, w tym koszty dostawy.
- Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, Sprzedawca poinformuje Klienta o przyczynach odrzucenia oraz o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności przez skierowanie sprawy do odpowiedniego organu właściwego dla pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Koszty związane z odesłaniem Produktu w ramach reklamacji ponosi Klient. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić Klientowi koszty związane z odesłaniem Produktu.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).
- Korzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne i może wymagać wspólnego zgodnego działania obu stron (Klienta oraz Sprzedawcy).
- Informacje dotyczące rękojmi zawarte w niniejszym Regulaminie nie wyłączają ani nie ograniczają praw Klientów będących konsumentami w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu Cywilnego, wynikających z przepisów Kodeksu Cywilnego, a także z innych obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
§11
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie. Zmiany wchodzą w życie z dniem publikacji na stronie Sklepu.
- W przypadku sporów dotyczących zawartej umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym konsumentem, strony dążą do rozwiązania sporu polubownie. Jeżeli nie osiągną porozumienia, spór rozstrzygany jest przez właściwy sąd powszechny zgodnie z przepisami prawa polskiego.
- Klient będący konsumentem ma także możliwość skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporów, np. poprzez skierowanie wniosku o mediację lub zażalenia do stałego polubownego sądu konsumenckiego. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
- Wszelkie postanowienia niniejszego Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie do Klientów będących konsumentami. W przypadku Klientów będących przedsiębiorcami, stosuje się przepisy prawa polskiego, a wszelkie spory rozstrzygane są przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§12
Zmiany w regulaminie
-
Firma Studio Deszcz Łukasz Skowroński zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej polityki prywatności i cookies w dowolnym momencie. Wszelkie zmiany zostaną opublikowane na tej stronie. Data ostatniej aktualizacji: 20 stycznia 2024.
Jesteśmy producentem
Polski produkt
Drukujemy
dla Ciebie
Oryginalne wzory
Darmowa dostawa
od 199 zł
14 dni na zwrot